Aktuális

Évszakváltás örömmel: nyár és ősz határán

Az augusztus, különösen a hónap második fele különleges időszak: még kapaszkodnánk a nyárba, de már minden azt sugallja. hamarosan itt az évszakváltás. Hogyan hidaljuk át ezt a változást simán, könnyen, örömmel?

Az idő még forró, de az óriásplakátokon megjelentek az iskolaszerek, az üzletek kirakatában pedig a meleg ruhák. Az évszakváltás mindenkit vérmérséklete szerint érint, de senkit nem hagy hidegen. Van, aki még kapaszkodna egy kicsit a nyári nyugalomba, van, aki már alig várja a forróság végét, és van, akit az ilyenkor feltörő allergiák késztetnek arra, hogy türelmetlenül várja az esős időt. Egy biztos: a testünket és a lelkünket is fel kell készíteni arra, hogy ismét változni a fog az életünk rendje.

Pihenjük ki magunkat!

Az évszakváltás előtt használjuk ki a lehetőséget még egy kis pihenésre. Az őszt mindenki új évkezdetként értékeli beindul a munka, nem biztos, hogy lesz időnk hosszas szabadságra. Vegyünk ki még legalább egy-két napot, élvezzük ki a nyarat, amíg csak lehet.

Tankoljunk fel vitaminnal még az évszakváltás előtt!

Használjuk ki, hogy a piaci standok egy ideig még roskadoznak a gyümölcsöktől, nyári zöldségektől, és töltsük fel alaposan a vitaminraktárainkat. Ez a tartalék az évszakváltás után, a hideg idő és a légúti betegségek szezonjának beköszöntével is jól fog jönni a szervezetünknek. Együnk bőségesen dinnyét, barackot, majd szeptemberben és októberben váltsunk át az ősz sztárjaira, a szőlőre, almára, szilvára.

Ne dobjuk el a kulacsot és a fényvédőt!

Nyáron két állandó kelléke van a táskánknak, a kulacs és a fényvédő krém. Ősszel se dobjuk el őket! A gyengülő napfény ellen is szüksége van a bőrünknek védelemre, és a vizet sem csak a nagy melegben kell pótolnunk. A fényvédő illatára gondoljunk úgy, mint valamire, ami egész évben itt tartja nekünk a nyarat, így egészen biztosan nem felejtjük majd el használni.

Még mindig sokat lehetünk a szabadban

Amíg csak az időjárás engedi, szervezzünk minél több szabadtéri programot. Az őszi fesztiválok is sok lehetőséget kínálnak erre, de a kerthelyiségek, a parkok, a játszóterek, a kiránduló útvonalak adta lehetőségekkel is élhetünk. A lényeg, hogy legyünk minél többet a szabadban, hiszen az évszakváltás után úgy lesz erre egyre kevesebb lehetőségünk, ahogy hűvösödik majd az idő.

Utazni az évszakváltás után is lehet!

Természetes, hogy nyáron annyit utazunk, amennyit csak az időnk és a költségvetésünk enged. De nem kell, hogy az utazásokat csakis a nyári szünetre időzítsük. Ősszel várnak a kirándulóhelyek, a csodás, szinte naponta változó színek, a ködbe burkolózó tájak, amelyeket kifejezetten ilyenkor lesz majd érdemes felfedezni. A városok érdekes múzeumokat tartogatnak, amelyekben akár az eső elől is menedékre lelhetünk. De a hagyományos nyári kirándulóhelyeket, például nagy tavainkat is érdekes lehet a szezonzárás után, új szemszögből megnézni.

Rendezzük át az életünket az évszakváltás előtt!

Az évszakváltás jó alkalmat ad arra is, hogy átgondoljuk, mit akarunk megtartani a nyárból, és min akarunk változtatni ősszel. Rendezzük át a lakást selejtezzük ki, amire már nincs szükségünk: a gyerek iskolai felszereléseit, ruháit úgyis átnézzük, tegyük ugyanezt a saját holminkkal is. Ha nyáron szert tettünk egy új kedvtelésre, vagy egy pihentető reggeli rutinra, mentsük át az őszbe is, tervezzük meg, hogyan találunk neki időt a mindennapokban. Gondoljuk át, miért éreztük magunkat kimerültnek május környékén, és hogyan lehetne ezt elkerülni az új évszakban. Ne a következő nyarat várjuk, hanem minden nap törekedjünk a harmóniára, ne hajtsuk túl magunkat. Akár listát is írhatunk a terveinkről.